May 2020 – February 2022 (33 months)

 

The goal of CuRVE is to develop an innovative system that combines the latest achievements of Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) and Storytelling (ST) technologies to document and highlight historical elements of culture, by influencing the way the visitor experiences his/her presence in the cultural space and turning him/her into active user of culture.

With the use of VR and ST technologies, CuRVE will allow personalized tour and interaction in a virtual immersive environment of cultural interest associated with the exhibits of the demonstration workshop. The immersive virtual visit will take place with the use of VR treadmill, Head Mounted Display (HMD), headphones and devices for the interaction with the virtual objects. The personalized tour will be performed by an virtual character (avatar) chosen by the visitor visitor which will move with him in the virtual paths according to his/her interests and choices, explaining the relationship of the site with historical cultural elements, the significance of associated historical events and persons that affected History and Culture. The project will allow realistic irritation of human senses (such as touch, vision, hearing) and develop the corresponding rendering to enable sensing of the physical properties of 3D virtual objects, and personilised interaction of the visitor with the virtual world. Physical devices (tactile and dynamic feedback devices) will be developed, with virtual representatives of haptic feedback devices (virtual buttons), with a special emphasis on the application of ‘ultrahaptics’ to reproduce touching sensation and manipulation of virtual objects. In addition, the visitor will have access to related knowledge content through interactive, personalized experiences with the use of storytelling technique.

With the use of AR and ST technologies, CuRVE will allow personalized guided tours and interactions with the virtual 3D objects of the open lab’s exhibition. The visitor will be able to browse the exhibition with the use of VR Headset or with a smart mobile device (tablet or smart phone) that incorporates technologies for image recognition, localization, and motion identification. An avatar chosen by the visitor will walk next to him/her and will describe the chosen exhibits, will explain the preservation techniques and challenges, the information extracted by them and their association with historical cultural elements. Using a simple graphic user interface (on the smartphone screen or virtual interface), the visitor will be able to observe and manipulate the chosen 3D virtual augmented objects. He/she will be able to zoom, rotate and crop the 3D virtual representations, to observe the reconstructed version, to witness the exhibits’ course in time, and to receive knowledge about associated historical cultural elements. With the use of ‘ultrahaptic’ technology, the visitor will be able to feel the texture of the surface and the shape of the object of his/her interest. In addition, through a appropriate menu the visitor will have access to relevant interactive multimedia information bridging the gap between his / her experiences, knowledge and preferences, with cultural artifacts that represent a different time and space.

Μάιος 2020- Φεβρουάριος 2022 (33 μήνες)

 

Το αντικείμενο του CuRVE είναι η ανάπτυξη ενός καινοτόμου συστήματος, που θα συνδυάσει τα τελευταία επιτεύγματα τεχνολογιών ΕΠ, ΕπΠ και ΔΑ για την τεκμηρίωση και η ανάδειξη ιστορικών στοιχείων πολιτισμού, επηρεάζοντας τον τρόπο που βιώνει ο επισκέπτης την παρουσία του στον πολιτιστικό χώρο και μετατρέποντας τον σε ενεργό χρήστη του Πολιτισμού.

Με την χρήση τεχνολογίας ΕΠ και ΔΑ, το έργο θα επιτρέψει την εξατομικευμένη περιήγηση και αλληλεπίδραση σε εικονικό περιβάλλον εμβύθισης πολιτιστικού ενδιαφέροντος που συνδέεται με τα εκθέματα του επιδεικτικού εργαστηρίου. Η πλήρης εμβύθιση θα πραγματοποιείται με την χρήση ποδόμυλου ΕΠ (VR treadmill), ακουστικών, ειδικής μάσκας ΕΠ και συσκευών για την αλληλεπίδραση με τα εικονικά αντικείμενα (πχ. γάντια). Η εξατομικευμένη περιήγηση θα πραγματοποιείται από εικονικό χαρακτήρα (avatar) επιλογής του επισκέπτη, που θα κινείται μαζί του στα εικονικά μονοπάτια σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις επιλογές του, εξηγώντας την σχέση του χώρου με ιστορικά πολιτιστικά στοιχεία, την σημασία γεγονότων, την ιδιαιτερότητα προσώπων με τα οποία συνδέεται και την επίδραση στην Ιστορία και τον Πολιτισμό. Το έργο θα επιτρέψει την ρεαλιστική ερέθιση των ανθρώπινων αισθήσεων (όπως αφή, όραση, ακοή) και θα αναπτύξει τις αντίστοιχες διαδικασίες απόδοσης για την αίσθηση των φυσικών ιδιοτήτων των 3Δ εικονικών αντικειμένων, επιτρέποντας την εξατομικευμένη αλληλεπίδραση του επισκέπτη με τον εικονικό κόσμο. Θα αναπτυχθούν φυσικές συσκευές (συσκευές απτικής και δυναμικής ανάδρασης), με εικονικούς αντιπροσώπους φυσικών συσκευών ανάδρασης (εικονικά κουμπιά), ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην εφαρμογή τεχνολογίας υπερήχων (ultrahaptics) για την αναπαραγωγή της αίσθησης της αφής στην παλάμη και στα δάχτυλα του ανθρώπινου χεριού και τον χειρισμό εικονικών αντικειμένων από απόσταση. Επιπλέον, ο χρήστης θα μπορεί να βιώσει διαδραστικές προσωποποιημένες γνωστικές εμπειρίες με την χρήση ποικίλων οπτικοακουστικών μέσων(ηχητικές αφηγήσεις, εικόνες, δισδιάστατες και τρισδιάστατες αναπαραστάσεις), προσαρμοσμένες στο προφίλ του.

Με την χρήση τεχνολογίας ΕπΠ και ΔΑ, το CuRVE θα επιτρέψει την εξατομικευμένη ξενάγηση και αλληλεπίδραση στην ΕπΠ του επιδεικτικού εργαστηρίου. Ο επισκέπτης θα μπορεί με την χρήση εξειδικευμένων γυαλιών εικονικής ΕΠ ή έξυπνης φορητής συσκευής (tablet ή smart phone) που έχει ενσωματωμένες τις σύγχρονες τεχνολογίες αναγνώρισης εικόνας, χωροθέτησης, αισθητήρων κίνησης, αδράνειας και διεύθυνσης, να περιηγηθεί στην ΕπΠ του επιδεικτικού εργαστηρίου και με την βοήθεια εικονικού χαρακτήρα (avatar) που θα επιλέξει. Ο εικονικός χαρακτήρας θα περπατάει δίπλα στον επισκέπτη και θα περιγράφει τα εκθέματα του επιδεικτικού εργαστηρίου που θα επιλέγει, θα εξηγεί την διατήρηση τους και την πληροφορία που έχει αντληθεί από αυτά, την σχέση τους με πολιτιστικά αγαθά και την σπουδαιότητα αυτών αλλά και την σύνδεση τους με ιστορικά πολιτιστικά στοιχεία. Μέσα από τον χειρισμό απλού γραφικού περιβάλλοντος στην οθόνη της φορητής συσκευής του ή με εικονική απεικόνιση στο οπτικό του πεδίο, ο επισκέπτης θα μπορεί να παρατηρήσει και να περιεργαστεί αντικείμενο που θα επιλέξει δείχνοντας προς αυτό με την φορητή συσκευή του ή θέτοντας το ως στο κέντρο του οπτικού του πεδίου. Θα μπορεί να φέρει την 3Δ εικονική απεικόνιση του αντικειμένου πιο κοντά του ή και την 3Δ εικονικά ανακατασκευασμένη μορφή του, να την περιστρέψει, να δει την πορεία του συγκεκριμένου αντικειμένου στον χρόνο αλλά και την σύνδεση του με πολιτιστικά αγαθά και πολιτιστικά στοιχεία. Με την χρήση τεχνικής κατάλληλα μορφοποιημένων υπερήχων ο επισκέπτης θα μπορεί να αισθανθεί την υφή της επιφάνειας και το σχήμα του αντικειμένου. Επιπλέον, μέσα από κατάλληλο μενού ο χρήστης θα μπορεί να έχει επιλέξει σχετική διαδραστική πολυμεσική πληροφορία, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στις εμπειρίες, τις γνώσεις και τις προτιμήσεις του, με τεχνουργήματα που αντιπροσωπεύουν έναν διαφορετικό χρόνο και χώρο.